REFERENCER

Vi har haft rigtigt mange gæster i KajakOasen gennem tiden. Flere har skrevet tilbage til os om deres oplevelser.

Fjordsafari fra Rørvig

En fantastisk kajak tur, kan kun anbefale en picnic tur med kajak og Kajakoasen. Vi mødtes i Rørvig, og jeg tror ikke der var mange som havde prøvet kajak før. Men sikkert og professionelt kom alle i kajakkerne, og jeg havde en klar fornemmelse af hele tiden at være under kyndig vejledning og kunne nyde hele turen.
Picnituren er arrangeret så alle kan deltage, det er en smuk tur langs kysten og med små sjove indslag fra Susanne og Jesper undervejs. Hyggeligt stop med tid til godt til ganen og fortælling som strandens urter.
Jeg vil sige stor tak til Kajakoasen for nogle dejlige timer på vandet, godt selskab og ikke sidste gang jeg vælger at sejle med jer.
Pia Lucia

God tid, lyst til kajak!

Jeg har i sommer været så heldig at være ude i kajak med kajakoasen 3 gange.Kajakoasen viser sig at dække over Susanne og Jesper, et superdynamisk og venligt par, som tilrettelægger nogen rigtig gode ture.
Min første tur var en introtur ved Kongsøre, det omfattede instruktion i at sejle kajak og makkerredning, en spændende oplevelse med at prøve at komme op i sin kajak ved hjælp af sin makker. Senere en guidet tur i blæsevejr og fuld medvind fra Susanne og Jespers hus helt ude ved vandet ved Plejerup og op til Sidinge dæmning, og sidst på sommeren var jeg med på en skøn tur i dejligt vejr rundt om Nekselø.
På Nekseløturen var vi 12 af sted. Vi roede det lille stykke fra Havnsø og ud til Nekselø, tog syd om øen, hvor vi kunne se de flotte skrænter ned mod havet. Vi mødte 2 dykkere på fladfiskejagt med harpun, men desværre ikke sæler eller marsvin, som man ellers kan være heldig at se. I den lille havn tog vi frokostpause, så på havnelivet, badede og slappede af inden det sidste stykke tilbage til Havnsø.
Jeg blev lidt træt i kontorarmene af de næsten 4 timer i kajak, men turen var alligevel ikke hårdere end de fleste vil kunne klare den.
Alle 3 ture har været meget professionelt ledet, godt organiseret, fuld hånd om sikkerheden, lette og håndterbare instruktioner og godt humør, virkelig en fornøjelse, og foreløbig er planer om en kajak lagt på hylden, for jeg vil hellere ud på en sommertur med Kajakoasen.
Vibeke Røn Simonsen

Mine højdepunkter sommeren 2012

Sommerens "aktivferie" højdepunkter for mig blev 4 kajakture med Kajakoasen.
Den første var en spændende tur på Lammefjorden, hvor jeg også nåede at blive fortrolig med kajakken. Den næste oplevelse på fjorden førte os til Audebodæmningen, en stemningsfuld og smuk aftentur, der sluttede med solnedgang, bål og pandekager i Jesper og Susannes have med adgang til og udsigt over Lammefjorden.
Den vilde tur blev dagen med koldbøtter i kajakken. Tænk at man, ligesom grønlænderne, kan lære at vende rundt i kajakken. Det blev dog til en del halve grønlændere, hvor jeg bare hang med hovedet nedad og håbede på en mirakebevægelse, der kunne føre mig helt rundt, så jeg igen kunne trække vejret og nyde udsigten oven vande. Mageløs udfordring.
Min sidste tur blev tilbuddet Nexelø rundt på en dag. 11 kilometer fra Havnsø, rundt om øen og tilbage til Havnsø. 2 indlagte kaffe- og spisepauser, hvor vi både kunne strække ben, nyde øens faste grund under fødderne og ikke mindst bekræfte hinanden i hvor smuk og afvekslende natur Nexelø åbenbarede sig for os, siddende i kajakkerne og næsten i et med havet.
Tak til Susanne og Jesper, fordi I i jeres undervisning lægger så stor vægt på sikkerheden til søs, og fordi I med jeres rolige og hyggelige væremåde gav mig sommerens oplevelser i kajak. Jeg vender tilbage....
Jørgen Poulsen, leder af Vikingelandsbyen, Kultur- og Fritidsforvaltningen

EPP2 og Instruktør1 hos Kajakoasen.

Et kursus med Jesper og Susanne er først og fremmest et kursus i sikre hænder.

De er begge dygtige undervisere og de ved hvad de laver. Deres instruktioner er pædagogisk velovervejede med masser af humor og de viser stor interesse for deres kursister. De er opdaterede på de nyeste øvelser på vandet og gør meget ud af, at man får den rette kajak at øve sig i. De har et stort udvalg af modeller/udstyr.

Sikkerheden har første prioritet og samtidig er det virkelig hyggeligt og de skaber en rigtig god stemning, både på vandet og i teorilokalet. De følger op på øvelser og evaluerer undervejs, så alle føler sig trygge og mestrer de forskellige åretag, redninger, sikkerhed, mm. når kurset er færdiggjort.
Julie Kongstad Larsen og Jonas Ursem

Min varmeste anbefaling af KajakOasen.

Min mand og jeg valgte sidste sommer at tage et EPP1+2 begynderkursus hos KajakOasen.
Vi har sommerhus tæt ved vandet, er glade for ude liv – og så kurset som en oplagt mulighed for en fælles oplevelse og et afsæt til fremtidige kajak ture sammen.
Jeg havde absolut ingen erfaring med at sejle kajak, så jeg var både spændt og lidt nervøs, da vi drog af sted mod KajakOasen. Det var der imidlertid slet ingen grund til.
Kurset startede hyggeligt og uhøjtideligt med morgenkaffe på ”Oasens” træ terrasse med den skønneste udsigt over Lammefjorden. Efter morgenkaffen, fik vi tildelt kajakker og først efter grundige instrukser og træning på landjord, stævnede vi ud i det noget blandede vejr.
Det skulle vise sig at blive 2 dejlige dage med leg og læring, udfordring og sjov – og afslutningsvis succesoplevelsen ved at kunne gennemføre både makker- og selvredning. Så en stor tak til KajakOasens instruktører Jesper og Susanne for en dejlig weekend med kompetent undervisning i en uformel atmosfære – og sidst men ikke mindst tak for at formidle glæden ved at sejle i kajak.
Vi har siden været på aftenkajak tur med KajakOasen. Det er en fantastisk måde at komme ud i naturen på. Og en stor fornøjelse at nyde samværet med KajakOasens instruktører og de andre deltagere.
Det kan varmt anbefales!
Mette Skovbye

EPP2 Kajakkursus i KajakOasen

God kursus start med kaffe og morgenbrød til uforpligtende at komme ind på hinanden. Fik derefter en god intro til hele kurset.
Go variation i teori og praksis. Dejligt fleksibelt bl.a. i.f.t. Vejr, så vi rykkede til rolige vindforhold, da de lovede hård vind om søndagen.
Kurset blev afholdt i en rar atmosfære uden der blev gået på kompromis med sikkerhedskrav og kundskaber.
De fysiske rammer for kurset er fuldstændig ideelle.
Kan varmt anbefales.
Peter Møller

EPP2 Course

Myself and an old friend from England spent a wonderful two days on the fjord with the team from KajakOasen on their EPP2 course.
Not only did we learn a great deal but we also managed to have fun while doing it. I'd highly recommend KajakOasen to anyone like us, who'd like to learn how to row a kajak in safe and enjoyable surroundings.
Andrew Smart.

Epp2 kursus i KajakOasen!

Makkerredning, telemark, lavt støttetag, træktag og kantning . . . Øhh hvad? Det kan godt være vi har roet meget i havkajak de sidste fem år, men dette var nyt. Vi har altid vidst, at det var vigtigt at tage det kursus, men vi havde ikke forudset en så storslået oplevelse.
Solen skinnede, der var vind, men iklædt våddragt, vest og skørt var vi på toppen på førstedagen af Kajakoasens 2 dages kajakkursus EPP1 + EPP 2 (European Paddle Pass). Ja! der stod at det var fra 9.00 til 17.00 begge dage, men at vi skulle være på vandet det meste af tiden, havde vi ikke taget helt ind. Det skulle vise sig at blive 2 dage med intensiv teknisk og fysisk træning. Indehavere og instruktører Susanne og Jesper fra KajakOasen i Grevinge var særdeles kvalificerede, engagerede - og tillige nogle meget hyggelige mennesker.
Kurset lå lidt skævt, så vi var kun 5 kursister. Det betød, at vi blev tævet igennem samtlige discipliner, igen og igen - og det var godt. Og det skal lige siges, at igen og igen - betød igen og igen. Kan du ikke lave selvredning og komme op i kajakken igen på en forsvarlig måde, må du på den igen. Det kan faktisk være temmelig anstrengende.
Førstedagen bød på højt solskin og lammeskyer til Lammefjorden, men andendagen startede med regn og tæt skydække og sådan fortsatte det til langt hen på eftermiddagen, hvor vi aflagde prøver. Vi var faktisk ved at blive kolde, men så var det bare ned i vandet og kæmpe videre – og om ikke solen kom igen. Vi roede i ottetaller, vi lærte at vende på meget lidt plads, vi lærte at stoppe, lave højt og lavt støttetag, sejle baglæns, lave sideforflytning, makkerredning, dobbeltredninger, selvredninger og meget andet.
Vi afsluttede med at svømme over 100 meter med kajakken på slæb og leg med frisbee de 1,2 km. hjem.
Vi havde en masse teori og et gennemgående tema, der hed sikkerhed.
Hvorfor var det så en storslået oplevelse? Fordi Susanne og Jesper ved, hvad de taler, om og fordi de teknikker vi lærte gør kajaksejlads meget sjovere! Fordi sikkerhed er et must, når du er på vandet, og fordi det er fedt at blive tævet igennem og opleve at komme videre.
Sagde du hårdt? . . . Overhovedet ikke! Vi sov bare 12 timer bagefter!
Inge Hvid og Rune Balle

På EPP2 kursus med KajakOasen

Min datter - Nathalie på 13 år - og undertegnede kan på det varmeste anbefale et samarbejde med Susanne Østergaard og Jesper Larsen.
Uden forudsætninger tog vi i efteråret et EPP2 kursus i KajakOasen og blev introduceret til kajaksporten, så den fra dag ét blev "et must" for os begge.
Måneden efter EPP2-kurset købte vi os hver end havkajak og har siden med stor glæde nydt godt af Susanne og Jespers faglige kompetencer og sprudlende humør i Odsherreds Kajak klub. Læs mere: www.okkk.dk.
En gang KajakOasen – altid KajakOasen!
Psykoterapeut, fotograf og forfatter Mette BL Thomsen – uddannet havkajakinstruktør

EPP2 begynderkursus.

Sikkerhed i små fartøjer beror på udøverens viden, holdninger og færdigheder. Jeg var ikke i tvivl om, at jeg ikke havde de nødvendige færdigheder, og at jeg derfor skulle gennemgå et sikkerhedskursus (EPP 2), før jeg tog ud i egen havkajak.
Gennem 2 dejlige dage med hovedvægten på praktiske øvelser på vandet fik vi lært især egen redning og makkerredning.
Jeg var fuld bevidst om modne mænds overrepræsentation i de årlige opgørelser fra Søsportens Sikkerhedsråd over omkomne. Jeg mente også, at jeg havde en god forståelse for, hvad mænd på min alder tror de kan. Alligevel var det yderst relevant at opleve på egen krop, hvad det betyder, når muskelstyrke gennem årene er flyttet fra arme og skuldre ned omkring maveregionen. Det var rent ud sagt hundesvært at komme op i kajakken efter bevidst kæntring.
Der var rigelig med instruktørkapacitet og på et tidspunkt blev vi delt op i to grupper, så vi i en mindre gruppe med høj alder fik særlig opmærksomhed. Vi kom således alle gennem kurset og bestod den afsluttende prøve.

Næste sommer skal det øves og øves. Jeg kunne til min indledning tilføje, at sikkerheden også beror på indsigt i egne begrænsninger.
Christian Breinholt

Giv os din historie

Du er meget velkommen til at sende os DIN historie og oplevelse i KajakOasen.
Brug vores kontakt formular her, så lægger vi din fortælling her på hjemmesiden.
Mange hilsener
Susanne og Jesper

Giv os din historie

Du er meget velkommen til at sende os DIN historie og oplevelse i KajakOasen.
Mange hilsener
Susanne og Jesper

KURSER
Læs om vores kursustilbud og book plads

TURE OG EVENTS
Læs om vores turudbud og book plads

VIDEO
Se vores introduktionsvideo

OM KAJAKOASEN
Mød Susanne og Jesper og deres crew

REFERENCER
Historier fra tilfredse kunder

KONTAKT
Kontakt os - Find os - Giv et gavekort

UDLEJNING
Udlejning af kajak og kano og udstyr

VÆRD AT VIDE
Om vind, vejr og sikkerhed

GALLERI OG MEDIER
Se billeder, videoer og artikler